Svet se je spremenil, življenje se je spremenilo

26. 01. 2017 - Avtor EuBiosa
Svet se je v zadnjih 100 letih popolnoma spremenil – naše življenje je bistveno drugačno od življenja naših staršev ali starih staršev.

ŽIVILA, ki so nam na voljo v supermarketih že mogoče izgledajo lepše, tudi ponudba je pestrejša, a imajo mnogo pomanjkljivosti:
-    manjko hranil (vitaminov, mineralov in drugih elementov),
-    preobremenitev s kemikalijami (tako kmetijskimi, kot industrijskimi),
-    preveč prečiščenih in predelanih živil,
-    "ponarejena” živila,
-    previsoke vsebnosti sladkorja,
-    preveč izdelkov iz modificirane pšenice,
-    in tako dalje.

ZRAK, ki ga dihamo je bistveno bolj onesnažen (žveplov dioksid, dušikovi oksidi, ogljikovi delci, svinec). V zraku je tudi vse več valovanj (bazne postaje, daljnovodi, antene, wi-fi omrežja, mobiteli, gospodinjski aparati…), ki niso naravna in so bili škodljivi učinki že dokazani.

VODA je bistveno bolj onesnažena in manj vitalna. Vprašljive so tudi kemikalije, ki se dodajajo v vodo.

ZEMLJA je izčrpana zaradi uporabe kmetijskih kemikalij in onesnaženega zraka, manjka ji mineralne pestrosti in mikroorganizmov, posledično so rastline, ki rastejo na njej hranilno manjvredne.  

S tem Zemlja ni več tako prijazna do življenja in posledično smo izgubili tudi naravno danost, da z zdravo prehrano lahko dobimo vsa potrebna hranila.

STRES(-orji) - neizogibni rušilci zdravja  


Beseda "stres” je bila prvič uporabljena pred slabimi stotimi leti, danes pa je tako pogosto uporabljena, da je postala že povsem samoumevna. Večkrat se zdi celo moderno – če nisi "v stresu”, ne spadaš več v družbo. Pa vendar, marsikdo niti ne pozna polnega pomena besede "stres”.

STRES – (zunanji) dejavnik, ki poruši stanje homeostaze

Stres ni samo stanje, ko smo v časovnih, psiholoških in fizičnih pritiskih, je veliko širši in prihaja v različnih oblikah: npr. že omenjeni okoljski, tehnološki in kemični stres (zadnji npr. v obliki živil, zdravil in dovoljenih in/ali nedovoljenih drog), travmatski stres, mentalni stres, itn. 

Koliko teh dejavnikov imamo resnično lahko pod nadzorom?

Vse to so dejavniki, ki jih poznamo pod skupno besedo "stres” in predstavljajo osnovni vzrok za glavnino zdravstvenih težav, saj poškodujejo naše najbolj občutljive dele: celične mitohondrije in dobrodejne mikroorganizme v našem telesu in s tem nadaljno oslabijo in zmedejo naš imunski sistem (našega notranjega "zdravnika").

Brez teh treh temeljnih elementov – celičnih mitohondrijev, mikrobioma in imunskega sistema - je po nas. Ko so prizadeti, domine pričnejo padati. V kolikor ne slišimo prvih signalov telesa (npr. pogosta utrujenost, neredna prebava in/ali prebavne težave, slaba koncentracija, slab spomin in pozabljanje, depresija, razdražljivost, pričetek alergij, ipd.) in mu takoj ne priskočimo na pomoč, se bo proces nadaljeval in tako se nekega dne "zbudimo” s kroničnimi in neozdravljivimi boleznimi oz. se mogoče sploh več ne zbudimo...

Stresu v celoti se je dandanes nemogoče izogniti, lahko pa škodo, ki jo povzroča vsaj delno in sproti "popravljamo - izravnavamo”.

Kako se ubraniti?

Prepoznajmo stresorje v lastnem okolju in jih v čim večji meri izločimo. Na telo je potrebno gledati celostno. Ne bo dovolj urediti samo eno področje, če želimo celostno 100% zdravje in vitalnost. Na vsakem izmed področijbo potreben kakšen korak.

1. Že mogoče, da ne morete vreči stran mobilnega telefona in izklopiti WI-FI-jev vseh sosedov naokoli. Lahko pa izklapljate svoj mobilni telefon, ga nimate v spalnici, ne klepetate medtem, ko se polni in govorite s slušalkami. Lahko se sami odrečete WI-FI-ju v stanovanju. Lahko si poiščete kakovostno in preverjeno zaščito.

2. Vsak dan preživite vsaj pol ure na svežem zraku – pojdite na sprehod! Poskrbite čim večkrat za zmenek s "soncem” – s pametjo seveda! Ne gre za sončenje in zapeljiv ten kože, temveč za zdravo izpostavljanje sončni svetlobi, ki bo poskrbela za prepotreben vitamin D v telesu, ki je odgovoren za številne funkcije.

3. Enako lahko poskrbite za svojo prehrano v dokaj veliki meri; v prodajalnah je že veliko ekoloških, lokalnih in sezonskih živil. Izbirajte prednostno med temi. Naj bo prehrana redna in pestra. Filtrirajte vodo in jo pijte zadosti (minimalno 30 ml/kg telesne teže). Uživajte fermentirane eliksirje - ti vam prinašajo dobrodejne mikroorganizme in hranila, ki jih bo telo z lahkoto absorbiralo. Če vas heca prebava – uredite jo! Resnično! Obstajajo rešitve. Kajti, če ne funkcionira tam, gre večina hranil iz živil naravnost WC in telo bo ves čas v pomanjkanju, pa četudi ga oskrbujete z najboljšimi hranili in dopolnili. S tem se kaskada zdravlja prične rušiti. Celovit mikrobiom in zdrav prebavni trakt sta osnovnega pomena - daleč pred vsemi drugimi zadevami.

4. Meditirajte! Obstaja več vrst meditacije od klasične meditacije, do meditativnega gibanja in do telesnih aktivnosti, ki zahtevajo meditativno stanje, kot je npr. joga, feldenkrais, tai-chi, ipd. Vse, kar pomaga izključiti um in njegove nenehne blodnje ter občutiti sebe v celoti je dobrodošlo! Vsakdo potrebuje "odklop".

5. Smejte se! Prav vsak dan. Poglejte dobro komedijo, družite se s pozitivnimi ljudmi! Nemogoče je imeti vse pod nadzorom – ostanite veseli in nasmejani kljub temu! Življenje je prijazno do nas, če smo mi prijazni do življenja (= do sebe).



* Podatki v tej vsebini so uporabni le kot vir splošnih informacij in niso nadomestilo za posvet z zdravnikom ali farmacevtom. V zvezi s svojim zdravstvenim stanjem oziroma boleznijo se obvezno obrnite na zdravnika ali farmacevta, ki sta edina poklicana za pravilno presojo in zdravstvene nasvete glede vaše bolezni oziroma vaših težav.